готуємось до математики

4 КЛАС
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4
подібні задачі будуть на контрольній роботі

1.Рейсовий автобус проїхав  180 км за 3 години. Швидкість позашляховика на 22 км/год більша, ніж швидкість рейсового автобуса. Яку відстань проїде позашляховик  за 5 годин?
                  
2.Швидкісний поїзд проїхав  320 км за 4 години. Швидкість електрички на 16 км/год менша, ніж швидкість поїзда. Яку відстань проїде електричка за 6 годин?

4 КЛАС
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1
Варіант 1
1.       Розв’язати задачу.
У цистерні було 750 л молока. З неї відлили молоко в 7 бідонів, по 34 л у кожний. Скільки літрів молока залишилося в цистерні?
2.  Обчислити.
547 + 353      247 4          651 : 3 + 73               1 м : 4
565 - 308       108 6          204 : 6 - 34               
3.  Накреслити відрізок КМ завдовжки 96 мм. Позначити на ньому точку А, щоб довжина відрізка КА дорівнювала чверті довжини відрізка КМ

Додаткове завдання.
Один менший автобус вміщує 30 пасажирів, а більший — 40. Скільки по­трібно менших автобусів, щоб розмістити стільки пасажирів, скільки їх вміщують 6 більших автобусів?


Варіант 2
1.  Розв’язати задачу.
Школярі зібрали 622 кг винограду. У шкільну їдальню вони відвезли 350 кг, а решту винограду поклали у ящики, по 8 кг у кожний. Скільки потрібно було ящиків?
2.  Обчислити.
568 + 333                 248 4           756 : 6 + 16               1 м - 1 см
647- 208                   109 8           301 : 7 - 43               
3. Накреслити відрізок АВ = 72 мм. Позначити на ньому точку М, щоб до­вжина відрізка АМ дорівнювала третині довжини відрізка АВ.

Додаткове завдання.
Ластівка живе 9 років, що становить третину віку сороки. Ворона живе на 22 роки довше, ніж сорока. Скільки років живе ворона?
Розв’язання записати виразом.



Контрольні роботи з математики для 3 класу (для перевірки знань)
Контрольна робота №1. Варіант 1.
1.Задача.
На майданчику гралося 4 хлопчиків, а дівчаток у 3 рази більше. Скільки всього дітей гралося на майданчику?
2.Розв’язати приклади:
(14 – 9) · 8                               35 – 5 · 4
48 -16 : 4                                 24 : 3 · 2
27 : 3 · 5                                   60 – (12 – 9)
3.Розв’язати рівняння:
х + 18 = 48                              х – 12 = 46                                     20 – х = 16
4.Накресли прямокутник зі сторонами 2см і 8см. Обчисли його периметр.


Контрольна робота №1. Варіант 2.
1.Задача.
Хлопчик першого дня прочитав 16 сторінок книги, а другого – у 2 рази менше. Скільки всього сторінок прочитав хлопчик за 2 дні?
2.Розв’язати приклади:
(12 – 9) · 3                                  65 – 5 · 6
28 – 14 : 2                                  21 : 3 · 4
24 : 3 · 5                                     50 – (11 – 8)
3.Розв’язати рівняння:
х + 36 = 56                                 х – 13 =20                              70 – х = 8
4.Накресли прямокутник зі сторонами 3см і 8см. Обчисли його периметр.




Контрольна робота №2. Варіант 1.
Задача 1.
Із 24 метрів тканини пошили 6 однакових суконь. Скільки метрів тканини потрібно на 8 таких суконь?
Задача 2.
На алеї росте 24 берези, а дубків – у 3 рази менше. На скільки менше дубків, ніж беріз?
Розв’яжи рівняння:
8 · х = 56                               64 – х = 17                                 х + 24 = 49
Обчисли приклади:
32 : 4 + 29                            5 · 6 – 19 + 37
54 + 9 : 3                              25 : 5 + 26 – 31
32 : 4 · 5                               (18 +17) : 5 · 4
(13 -4) · 3                              7 · 6 – 36 : 4


Контрольна робота №2. Варіант 2.
Задача 1.
Із 20 мотків вовни виходить 5 однакових дитячих светрів. Скільки мотків вовни потрібно на 8 таких светрів?
Задача 2.
Школярі посадили 9 лип, а беріз – у 3 рази більше. На скільки більше посадили беріз, ніж лип?
Розв’яжи рівняння:
9 · х  = 54                                 73 – х = 16                              х + 16 = 58
Обчисли приклади:
24 : 4 + 48                                 36 :4 + 28 + 25
29 + 32 : 4                                 6 · 4 – 20 + 18
15 : 5 · 7                                    (17 + 15) : 8 · 9
(12 – 7) · 6                                 54 : 6 +3 · 8     
Контрольна робота №3. Варіант 1.
Задача 1.
У дитячий садок привезли 18кг груш і 2 ящики яблук, по 8кг у кожному. Скільки всього кілограмів фруктів привезли в дитячий садок?
Задача 2.
12кг огірків і 15кг помідорів розклали в пакети, по 3кг у кожний. Скільки потрібно було пакетів?
Обчислити:
7 · 8                             3 · 8                          24 : 3 · 5
36 : 4                         42 : 6                         63 : 7 : 3
6 · 5                             9 · 9                          27 : 3 + 8
18 : 3                         14 : 2                         (25 + 7) : 4
Накреслити 2 відрізки: довжина першого 1дм2см, а другий – у 3 рази коротший.


Контрольна робота №3. Варіант 2.
Задача 1.
Дівчинка купила 6 зошитів по 8 коп. і блокнот за 50 коп. Скільки грошей заплатила вона за покупку?
Задача 2.
У Петрика було 16 марок із тваринами і 8 марок з автомобілями. Всі марки він розклав у альбом, по 8 марок на листок. Скільки листків заповнив Петрик?
Обчислити:
8 · 8                         6 · 9                         18 : 6 · 9
28 : 4                      64 : 8                       72 : 8 : 3
8 · 7                         9 · 5                         21 : 3 + 9
45 : 9                      6 · 3                         (28 + 8) : 4       
Накреслити 2 відрізки: довжина першого 2см, а другий – у 4 рази коротший.                         

    
Контрольна робота №4 (семестрова). Варіант 1.
1.Задача.
На ділянці посадили 9 ялинок, дубів – у 4 рази більше, а беріз – на 12 більше, ніж ялинок і дубів разом. Скільки посадили беріз?
2.Обчислити:
90 – 9 · 6                           81 : 9 + 16                   3 + 4 · 9
(45 – 18) : 9                      24 : (6 : 2)                   45 – 18 : 9
24 : 6 : 2                            3 · 3 · 9
3.Розв’язати рівняння:
х : 9 = 3                                   х – 12 = 42
4.Довжина прямокутника 8см, а ширина у 4 рази менша. Знайти периметр прямокутника. Прямокутник накреслити.


Контрольна робота №4 (семестрова). Варіант 2.
1.Задача.
У фермера було 56 курочок, півнів – у 8 разів менше, ніж курочок, а курчаток – на 14 менше, ніж курочок та півнів разом. Скільки було курчаток?
2.Обчислити:
70 – 9 · 6                           64 : 8 + 18                              2 + 5 · 8
(49 – 28) : 7                      16 : (4 : 2)                              49 – 28 : 7
16 : 4 : 2                            2 · 4 · 9
3.Розв’язати рівняння:
х : 9 = 6                                х – 14 = 34
4.Ширина прямокутника 3см, а довжина у 2 рази більша. Знайти периметр прямокутника. Прямокутник накреслити.   




Контрольна робота №5. Варіант 1.
1)Задача 1.
На базі відпочинку в липні відпочило 450 туристів, а в серпні – на 100 туристів менше. Скільки туристів відпочило  за 2 місяці?
2)Задача 2.
За день майстер робить 3 віконних рами, а його учень – 1. За скільки днів вони зроблять 20 рам?
3)Розв’яжи приклади:
560 + 30 =                                            600 – 40 =
720 + 200 =                                          100 – 8 · 8 =
780 – 700 =                                          670 – (80 + 60) =
980 – 70 =                                            500 – (360 + 140) =
4)Розклади на розрядні доданки числа: 337, 801, 470.
5)Запиши числа, у яких: 2сот.3дес.7од.,             7сот.5дес.,        1сот.1од..


Контрольна робота №5. Варіант 2.
1)Задача1.
В першому цеху працює 280 робітників, а в другому – на 80 робітників менше. Скільки робітників працює в обох цехах?
2)Задача 2.
З однієї грядки зірвали 27кг огірків, а з другої – 18кг. Усі огірки розсипали в ящики, по 9кг у кожний. Скільки ящиків заповнили огірками?
3)Розв’яжи приклади:
320 + 60 =                                                  700 – 30 =
730 + 300 =                                                100 – 6 · 6 =
770 – 700 =                                                770 – 960 + 50) =
790 – 60 =                                                   400 – (130 + 270) =
4)Розклади на розрядні доданки числа:569, 907, 530.
5)Запиши числа, у яких: 2сот.2од.,            5сот.3дес.,                  7сот.4дес.8од..
Контрольна робота №6. Варіант 1.
1)Задача 1.
У червні в таборі відпочило 258 учнів, у липні – на 36 учнів більше, а в серпні – на 145 менше, ніж у липні. Скільки дітей відпочило у серпні?
2)Задача 2.
У 3 однакових ящиках 21кг апельсинів. Мандаринів у кожному ящику на 2кг менше, ніж апельсинів. Скільки кілограмів мандаринів у 8 таких ящиках?
3)Розв’яжи приклади письмово:
473 +237 =                                          800 – 575 =
920 – 424 =                                         376 + 34 =
806 – 267 =                                         730 – 265 =
676 + 185 =                                         861 – 181 =
4)Розв’яжи рівняння:
865 – х = 198

Контрольна робота №6. Варіант 2.
1)Задача 1.
У квітковий магазин привезли 465 штук розсади квіток. Вранці продали 43 штуки, а вдень – 122. Скільки розсади залишилося продати?
2)Задача 2.
У 5 однакових ящиках 35кг апельсинів. Мандаринів у кожному ящику на 2кг більше, ніж апельсинів. Скільки кілограмів мандаринів у 9 таких ящиках?
3)Розв’яжи приклади письмово:
537 + 173 =                                            600 – 375 =
820 – 324 =                                            364 – 46 =
845 – 169 =                                            676 + 185 =
704 – 276 =                                            640 – 368 =
4)Розв’яжи рівняння:
712 – х = 489 

Контрольна робота №7. Варіант 1.
Задача 1.
Двом куркам на день потрібно 80г зерна. Скільки зерна потрібно одній курці на 5 днів?
Задача 2.
У шкільну їдальню привезли 6 ящиків винограду, по 6кг у кожному ящику і 2 ящики мандаринів по 5кг. Скільки кг фруктів привезли у їдальню?
Приклади
(37 + 16) · 0                        0 : (29 + 37)                            32 · 2                                14 · 6
0 : 9 · 7                                12 : 6 : 1                                  27 · 3                                13 · 7
Порівняти:
37 · 1 … 38 · 0                     45 + 0 … 44 + 1                          36 : 9 · 4 … 36 : 4 · 9



Контрольна робота №7. Варіант 2.
Задача 1.
Одній корові на добу потрібно 60г солі. Скільки солі потрібно двом коровам на 5 днів?
Задача 2.
Для класної бібліотеки 7 дівчаток принесли по 4 книжки, а 8 хлопчиків – по 3 книжки. Скільки всього книжок принесли діти?
Приклади
0 · (17 – 11)                         (25 + 25) · 1                             39 · 2                                18 · 4
7 · 7 · 0                                 (47 – 46) · 1                             15 · 6                                25 · 3
Порівняти:
24 · 1 … 24 · 0                            32 – 2 … 30 + 0                        24 : 4 · 6 … 24 : 6 · 4   




Контрольна робота №8. Варіант 1.
1.Задача.
З поля зібрали 800кг помідорів. На консервний завод відправили четверту частину всіх помідорів, а решту – у два магазини порівну. Скільки кг помідорів отримав кожний магазин?
2.Виконати дії.
90 – 6 · 9 + 28                                  372 – 286
23 · 3 + 90 : 5                                   910 – 455
6 · (72 – 68) + 76                             518 + 283
3.Розв’язати рівняння.
х · 4 = 94                                 х : 2 = 28
4.Накреслити квадрат зі стороною 4см. Обчислити його периметр і записати у дециметрах і сантиметрах.



Контрольна робота №8. Варіант 2.
1.Задача.
За три дні магазин продав 600кг фарби. Першого дня було продано третю частину всієї фарби, а другого – 180кг. Скільки кг фарби продав магазин третього дня?
2.Виконати дії.
70  4 · 2 + 38                                      561 – 397
25 · 3 – 60 : 4                                    710 – 576
7 · (51 – 46) + 21                              412 + 488
3.Розв’язати рівняння.
х : 3 = 27                             5 · х = 65
4.Накреслити прямокутник зі сторонами 2см і 7см. Обчислити його периметр і записати у сантиметрах і дециметрах.



Контрольна робота №9 (річна). Варіант 1.
1.Задача.
У їдальню завезли 81л молока. На сніданок витратили третину молока, а решту розлили в баки, по 18л у кожний. Скільки потрібно було баків?
2.Обчисли.
54 : 14                           360 : 3                            84 – 64 : 4
93 : 31                           4 · 130                            34 – (14 – 6)
2м – 4дм                      1кг – 5г
3.Знайди частку і остачу.
38 : 7                             42 : 5
4.Розв’яжи рівняння.
3 · х = 210                              640 : х = 8



Контрольна робота №9 (річна). Варіант 2.
1.Задача.
У Сашка 75 марок. На першу сторінку альбому він наклеїв п’яту частину марок. Решту – розклеїв по 12 марок на сторінку. Скільки сторінок було використано для решти марок?
2.Обчисли.
64 : 16                             480 : 4                        72 – 78 : 6
96 : 24                             3 · 160                        43 – (17 – 8)
3м – 7 дм                       1кг – 8г
3.Знайди частку і остачу.
39 : 6                             45 : 7
4.Розв’яжи рівняння.
х ·  4 = 240                               810 : х = 9                
 


Для позначення одиниць різних величин використовуються префікси, які показують, у скільки разів збільшилась чи зменшилась основна одиниця вимірювання величини.
Префікси збільшення та їхні позначення:
  • дека — в 10 разів більше да;
  • гекто — у 100 разів більше г;
  • кіло — в 1000 разів більше к;
  • мега — в 1 000 000 разів більше М.
Префікси зменшення:
  • деци — в 10 разів менше д;
  • санти — у 100 разів менше с;
  • мілі — в 1000 разів менше м;
  • мікро — в 1 000 000 разів менше мк.
Наприклад, декалітр — це величина, що у 10 разів більша, ніж 1 літр. Оскільки 1 л позначається 1 л, а коротке позначення дека — да, то отримаємо: 1 дал = 10 л чи 1 л = 0,1 дал.
Інший приклад. Міліметр — це величина, яка у 1000 разів менша, ніж 1 метр. Оскільки один метр коротко записується 1 м, а мілі коротко позначається теж м, то виходить, що 1 мм = 0,001 м, а 1 м = 1000 мм.
Одиниці вимірювання довжини
Основною одиницею вимірювання довжини є метр. Метр коротко позначається м, тобто 1 метр записується 1 м.
  • 1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм = 1000 000 мкм.
Останній запис означає, наприклад, що 1 метр дорівнює 1 000 000 мікронів. Звідси випливає, що:
  • 1 дм = 10 см = 100 мм = 100 000 мкм;
  • 1 см = 10 мм = 10 000 мкм;
  • 1 мм = 1000 мкм = 1 000 000 нм = 10 000 000 Å
Ці співвідношення можна записати по-іншому:
  • 1 мкм = 0,000001 м = 0,00001 дм = 0,0001 см = 0,001 мм;
  • 1 мм = 0,001 м = 0,01 дм = 0,1 см;
  • 1 см = 0,01 м = 0,1 дм;
  • 1 дм = 0,1 м.
Довжину значної величини, зазвичай, записують у кілометрах, короткий запис — 1 км.
  • 1 км = 1000 м = 10000 дм = 100 000 см = 1 000 000 мм = 1 000 000 000 мкм,
тобто
  • 1 мкм = 0,000000001 км,
  • 1 мм = 0,000001 км,
  • 1 см = 0,00001 км,
  • 1 дм = 0,0001 км,
  • 1 м = 0,001 км.
Дуже маленькі величини вимірюються в ангстремах:
  • 1 Å = 0,1 нм = 0,0001 мкм.
Одиниці вимірювання маси
Основною одиницею вимірювання маси є кілограм, коротке позначення — кг.
  • 1 г = 1000 мг чи 1 мг = 0,001 г,
  • 1 кг = 1000 г чи 1 г = 0,001 кг,
  • 1 кг = 1 000 000 мг чи 1 мг = 0,000001 кг.
Великі за масою величини вимірюють у тоннах (т) і центнерах (ц):
  • 1 т = 10 ц = 1000 кг = 1 000 000 г чи
  • 1 ц = 0,1 т, 1 кг = 0,001 т,
  • 1 г = 0,000001 т, 1 ц = 100 кг = 100 000 г чи
  • 1 кг = 0,01 ц, 1 г = 0,00001 ц.
Одиниці вимірювання площі
Основна одиниця вимірювання площі — квадратний метр: позначається м².
  • 1 м² = 100 дм2 = 10000 см² = 1 000 000 мм²,
  • тобто 1 см² = 0,0001 м², 1 дм2 = 0,01 м²,
  • 1 см² = 0,01 дм2, 1 см² = 100 мм²,
  • 1 мм² = 0,01 см², 1 км² = 1 000 000 м²,
  • 1 м² = 0,000001 км².
При вимірюванні земельних ділянок використовуються одиниці вимірювання ар і гектар (позначаються а і га).
1 а = 100 м² = 1 000 000 см², тобто 1 м² = 0,01 а.
1 га = 100 а = 10 000 м²
1 а = 0,01 га
1 м² = 0,0001 га.

Інша назва ара — сотка. 1 сотка — це 0,01 гектара, тобто 1 ар


РОБОТА 1
   1. Запиши  короткий запис до задачі. Розв’яжи її.
З 18 м тканини пошили 6 пальт. Скільки  метрів тканини потрібно для пошиття 9 таких пальт?
2. Розв’яжи  приклади.


6 · 5 + 5 · 9 =
4 · 8 – 6 · 3 =
(12 + 18) : 6 =
(43 – 39) · 6 =
60  – 20 : 5 =
24 : 6 : 2 =
2 дм + 3 см =
1 дм – 3 см =


3.Розв’яжи  рівняння.
х : 2 = 8
2 · х = 8
4.Побудуй прямокутник зі сторонами 9 см і 2 см. Знайди периметр прямокутника. 
5.  Задача на кмітливість.
У сім’ї три брата. У кожного брата є сестра. Скільки дітей у сім’ї? 
    РОБОТА 2
1. Запиши  короткий запис до задачі. Розв’яжи її.
Маса 6 ящиків з виноградом 48 кг. Яка маса 5 таких ящиків? 
 2.  Розв’яжи приклади.


 6  · 4 + 5 · 7 =
5 · 8 - 6 ·4 =
(18 + 24) : 6 =
(34 – 29) * 6 =
80 – 30 : 5 =
36 : 6 : 3 =
2 дм + 5 см =
1 дм – 4 см =


3.Розв’яжи  рівняння.
    х · 3 = 9
х : 3 = 9
4.Побудуй прямокутник зі сторонами 4 см і 3 см. Знайди периметр прямокутника.
5. Задача  на кмітливість.

У сімї 4 дітей. Братів стільки, скільки  й сестер. Скільки братів?кільки сестер? 
Самостійна робота
(Тема "Усне множення і ділення в межах 1000")
1 варіант
Початковий рівень
1.  Якщо один множник  9 , а  другий  - 1, то добуток дорівнює  …

2.  Якщо  число  600 зменшити   в   100 разів,  то одержимо  …

3.  ( 7+1) : (47 – 39) =

Середній  рівень
4.  23 · 4  =

5.  300 – 20:10 =

6. У якому  рівнянні  х = 10?
а)  60 : х = 10;  б) х ·20 = 200 ;  в) 50 · х = 50
Достатній  рівень
7. Порівняй   вирази (< , =, >)
0: 5   5            (6+ 4)   10 : 1
8.  Знайди значення виразу 10 · а + 100 · а, якщо а = 7.
9.  Записати вираз і обчислити його значення.
Ділене – 900, дільник – добуток чисел 16 і 6.
Високий  рівень
10. Розв’яжи  задачу.
         У магазині привезли 7 мішків борошна, по 50 кг у кожному, і 6 мішків гречки, по 60 кг у кожному. Чого було більше і на скільки кілограмів?
11.  Розв’яжи  задачу.
Робітник виготовляє 5 деталей за  2 год 30 хв. Скільки хвилин він  затрачає  на кожну деталь?
                                           
Самостійна робота
(Тема "Усне множення і ділення в межах 1000")
2 варіант
Початковий рівень
1. Якщо один  множник 1 , а другий – 5, то добуток дорівнює …

2.  Якщо 400 зменшити в 10 разів, то одержимо …

3.  ( 8 + 1) : ( 87 – 78)  =

Середній  рівень
4.  17 · 4 =

5. 800 –  30 : 10 =

6. У якому рівнянні х = 0?
а) х: 20 = 1;  б) 10  · х = 10 ; в) 8  · х = 0.
Достатній  рівень
7. Порівняй   вирази (< , =, >)
0: 7    7            (3+ 7)   10 : 1
8.  Знайди значення виразу ( 50 – а) + а : 5, якщо а = 0.
9.  Записати вираз і обчислити його значення.
Перший  множник виражений  часткою чисел 640 і 80, другий множник – 120.
Високий  рівень
10. Розв’яжи  задачу.
         Один  робітник обробляє 560 деталей за 8 годин, а  другий ту саму кількість – за  7 годин. На  скільки більше деталей обробляє другий робітник за одну годину? 
11.  Розв’яжи  задачу.

Екскаватор вирив 5 однакових траншей за 4 год 10 хв. Скільки хвилин затрачав екскаватор на кожну траншею?






ТЕСТ 16. Контрольний (до  с. 92-114)
1.    170 • 3 = □
2.    48 : 7 = □
3.    12 • 5 : 2 = □
4.    4•15 : 3 = □


5.       Розв’язком рівняння х : 4 = 40 • 3 є
                                                                           
6.       Фермер надоїв   350 л молока від  корів,  від овець - на 260 л  менше,  а   від кіз — на 360 л менше, ніж від      овець і   корів разом. Скільки літрів молока надоїв фермер від кіз?
7.      На скільки добуток чисел 152 і 3 більший від суми чи­сел 187 і 175?
8.      Встав таке число, щоб нерівність стала істинною.
□ •250 > 750



1.    250•3 = □
2.    63 : 8 = □
3.    6 • 15 : 3 = □
4.    25•  4:2 =□ 




5.     Розв’язком рівняння 
(27 : 3)• х = 90 є
6.     Овочевий магазин продав 280 кг огірків, помідорів — на 140 кг більше, а капусти — у 7 разів менше, ніж помідорів і огірків разом. Скільки кілограмів капусти продав магазин?
7.     У скільки разів добуток чисел 125 і 4 більший, ніж ча­стка чисел 25 і 5?
8.     Встав таке число, щоб нерівність стала істинною.

400 :□ < 100



1              варіант
1.Задача.
      Школярі посадили 3 ряди яблунь  по 15 штук у кожному ряду  і 10 рядів  слив  по 16 штук  у кожному ряду. Скільки всього дерев посадили?

2.Вирази
85-60:5 + 35=                                        600:3 + 1206=
57-57:3 + 24=                                        164-412=
(28 + 36): 4 + 26 -19=                            3202-400=


Самостійна робота
2              варіант
1.Задача.
     У Дмитрика в альбомі 5 сторінок  по 50 марок на кожній сторінці  і 11 сторінок  по 8 марок на кожній сторінці. Скільки всього марок у Дмитрика ?

2.Вирази
(90- 18): 8 + 27=                                  (68 +2): 7 - 21+33=
173 + 2 15=                                       (56 + 32): 8 + 900 : 9=

60 -60:4=                                             60 : (3 + 2) 6=

Немає коментарів:

Дописати коментар