4 КЛАС
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №4
подібні задачі будуть на контрольній роботі
подібні задачі будуть на контрольній роботі
1.Рейсовий автобус проїхав 180 км за 3
години. Швидкість позашляховика на 22 км/год більша, ніж швидкість рейсового
автобуса. Яку відстань проїде позашляховик за 5 годин?
2.Швидкісний поїзд проїхав 320 км за 4
години. Швидкість електрички на 16 км/год менша, ніж швидкість поїзда.
Яку відстань проїде електричка за 6 годин?
КОНТРОЛЬНА
РОБОТА №1
Варіант 1
1.
Розв’язати задачу.
У
цистерні було 750 л молока. З неї відлили молоко в 7 бідонів, по 34 л у кожний.
Скільки літрів молока залишилося в цистерні?
2. Обчислити.
547 + 353 247 •
4 651 : 3 + 73 1 м : 4
565 - 308 108 •
6 204 : 6 - 34
3.
Накреслити відрізок КМ завдовжки
96 мм. Позначити на ньому точку А, щоб довжина відрізка КА дорівнювала чверті довжини відрізка КМ
Додаткове завдання.
Один
менший автобус вміщує 30 пасажирів, а більший — 40. Скільки потрібно менших
автобусів, щоб розмістити стільки пасажирів, скільки їх вміщують 6 більших
автобусів?
Варіант 2
1. Розв’язати задачу.
Школярі
зібрали 622 кг винограду. У шкільну їдальню вони відвезли 350 кг, а решту
винограду поклали у ящики, по 8 кг у кожний. Скільки потрібно було ящиків?
2. Обчислити.
568 + 333 248 •
4 756
: 6 + 16 1 м - 1 см
647-
208 109 •
8 301
: 7 - 43
3. Накреслити відрізок АВ = 72 мм. Позначити на ньому точку М, щоб довжина відрізка АМ дорівнювала третині довжини відрізка АВ.
Додаткове завдання.
Ластівка
живе 9 років, що становить третину віку сороки. Ворона живе на 22
роки довше, ніж сорока. Скільки років живе ворона?
Розв’язання
записати виразом.
Контрольні роботи з математики для 3 класу (для перевірки знань)
Контрольна робота №1. Варіант 1.
1.Задача.
На майданчику гралося 4 хлопчиків, а дівчаток у 3 рази
більше. Скільки всього дітей гралося на майданчику?
2.Розв’язати приклади:
(14 – 9) · 8 35 – 5 · 4
48 -16 : 4 24 : 3 · 2
27 : 3 · 5 60 – (12 – 9)
3.Розв’язати рівняння:
х + 18 = 48 х – 12 = 46 20 – х = 16
4.Накресли прямокутник зі сторонами 2см і 8см. Обчисли
його периметр.
Контрольна робота №1. Варіант 2.
1.Задача.
Хлопчик першого дня прочитав 16 сторінок книги, а
другого – у 2 рази менше. Скільки всього сторінок прочитав хлопчик за 2 дні?
2.Розв’язати приклади:
(12 – 9) · 3 65 – 5 · 6
28 – 14 : 2 21 : 3 · 4
24 : 3 · 5 50 – (11 – 8)
3.Розв’язати рівняння:
х + 36 = 56 х – 13 =20 70 – х = 8
4.Накресли прямокутник зі сторонами 3см і 8см. Обчисли
його периметр.
Контрольна робота №2. Варіант 1.
Задача 1.
Із 24 метрів тканини пошили 6 однакових суконь.
Скільки метрів тканини потрібно на 8 таких суконь?
Задача 2.
На алеї росте 24 берези, а дубків – у 3 рази менше. На
скільки менше дубків, ніж беріз?
Розв’яжи рівняння:
8 · х = 56 64 – х = 17 х + 24 = 49
Обчисли приклади:
32 : 4 + 29 5 · 6 – 19 + 37
54 + 9 : 3 25 : 5 + 26 – 31
32 : 4 · 5 (18 +17) : 5 · 4
(13 -4) · 3 7 · 6 – 36 : 4
Контрольна робота №2. Варіант 2.
Задача 1.
Із 20 мотків вовни виходить 5 однакових дитячих
светрів. Скільки мотків вовни потрібно на 8 таких светрів?
Задача 2.
Школярі посадили 9 лип, а беріз – у 3 рази більше. На
скільки більше посадили беріз, ніж лип?
Розв’яжи рівняння:
9 · х = 54 73 – х =
16 х + 16 =
58
Обчисли
приклади:
24 : 4 +
48 36 :4
+ 28 + 25
29 + 32 :
4 6 · 4 –
20 + 18
15 : 5 · 7 (17 + 15) : 8 · 9
(12 – 7) ·
6 54 : 6
+3 · 8
Контрольна
робота №3. Варіант 1.
Задача 1.
У дитячий садок
привезли 18кг груш і 2 ящики яблук, по 8кг у кожному. Скільки всього кілограмів
фруктів привезли в дитячий садок?
Задача 2.
12кг огірків і
15кг помідорів розклали в пакети, по 3кг у кожний. Скільки потрібно було
пакетів?
Обчислити:
7 · 8 3 · 8 24 : 3 · 5
36 : 4 42 : 6 63 : 7 : 3
6 · 5 9 · 9 27 : 3 + 8
18 : 3 14 : 2 (25 + 7) : 4
Накреслити 2
відрізки: довжина першого 1дм2см, а другий – у 3 рази коротший.
Контрольна
робота №3. Варіант 2.
Задача 1.
Дівчинка купила
6 зошитів по 8 коп. і блокнот за 50 коп. Скільки грошей заплатила вона за
покупку?
Задача 2.
У Петрика було
16 марок із тваринами і 8 марок з автомобілями. Всі марки він розклав у альбом,
по 8 марок на листок. Скільки листків заповнив Петрик?
Обчислити:
8 · 8 6 · 9 18 : 6 · 9
28 : 4 64 : 8 72 : 8 : 3
8 · 7 9 · 5 21 : 3 + 9
45 : 9 6 ·
3 (28 + 8) : 4
Накреслити 2
відрізки: довжина першого 2см, а другий – у 4 рази коротший.
Контрольна робота №4 (семестрова). Варіант 1.
1.Задача.
На ділянці посадили 9 ялинок, дубів – у 4 рази більше,
а беріз – на 12 більше, ніж ялинок і дубів разом. Скільки посадили беріз?
2.Обчислити:
90 – 9 · 6 81 : 9 + 16 3 + 4 · 9
(45 – 18) : 9 24 : (6 : 2) 45 – 18 : 9
24 : 6 : 2 3 · 3 · 9
3.Розв’язати рівняння:
х : 9 = 3 х – 12 = 42
4.Довжина прямокутника 8см, а ширина у 4 рази менша.
Знайти периметр прямокутника. Прямокутник накреслити.
Контрольна робота №4 (семестрова). Варіант 2.
1.Задача.
У фермера було 56 курочок, півнів – у 8 разів менше,
ніж курочок, а курчаток – на 14 менше, ніж курочок та півнів разом. Скільки
було курчаток?
2.Обчислити:
70 – 9 · 6
64 : 8 + 18 2 + 5 · 8
(49 – 28) : 7 16 : (4 : 2) 49 – 28 : 7
16 : 4 : 2 2 · 4 · 9
3.Розв’язати рівняння:
х : 9 = 6 х – 14 = 34
4.Ширина прямокутника 3см, а довжина у 2 рази більша.
Знайти периметр прямокутника. Прямокутник накреслити.
Контрольна робота №5. Варіант 1.
1)Задача 1.
На базі відпочинку в липні відпочило 450 туристів, а в
серпні – на 100 туристів менше. Скільки туристів відпочило за 2 місяці?
2)Задача 2.
За день майстер робить 3 віконних рами, а його учень –
1. За скільки днів вони зроблять 20 рам?
3)Розв’яжи приклади:
560 + 30 = 600
– 40 =
720 + 200 = 100 –
8 · 8 =
780 – 700 = 670 –
(80 + 60) =
980 – 70 = 500
– (360 + 140) =
4)Розклади на розрядні доданки числа: 337, 801, 470.
5)Запиши числа, у яких: 2сот.3дес.7од., 7сот.5дес., 1сот.1од..
Контрольна робота №5. Варіант 2.
1)Задача1.
В першому цеху працює 280 робітників, а в другому – на
80 робітників менше. Скільки робітників працює в обох цехах?
2)Задача 2.
З однієї грядки зірвали 27кг огірків, а з другої –
18кг. Усі огірки розсипали в ящики, по 9кг у кожний. Скільки ящиків заповнили
огірками?
3)Розв’яжи приклади:
320 + 60 =
700 – 30 =
730 + 300 =
100 – 6
· 6 =
770 – 700 =
770 – 960 + 50) =
790 – 60 =
400 – (130 + 270) =
4)Розклади на розрядні доданки числа:569, 907, 530.
5)Запиши числа, у яких: 2сот.2од., 5сот.3дес., 7сот.4дес.8од..
Контрольна робота №6. Варіант 1.
1)Задача 1.
У червні в таборі відпочило 258 учнів, у липні – на 36
учнів більше, а в серпні – на 145 менше, ніж у липні. Скільки дітей відпочило у
серпні?
2)Задача 2.
У 3 однакових ящиках 21кг апельсинів. Мандаринів у
кожному ящику на 2кг менше, ніж апельсинів. Скільки кілограмів мандаринів у 8
таких ящиках?
3)Розв’яжи приклади письмово:
473 +237 = 800 – 575 =
920 – 424 = 376 +
34 =
806 – 267 = 730 –
265 =
676 + 185 = 861 –
181 =
4)Розв’яжи рівняння:
865 – х = 198
Контрольна робота №6. Варіант 2.
1)Задача 1.
У квітковий магазин привезли 465 штук розсади квіток.
Вранці продали 43 штуки, а вдень – 122. Скільки розсади залишилося продати?
2)Задача 2.
У 5 однакових ящиках 35кг апельсинів. Мандаринів у
кожному ящику на 2кг більше, ніж апельсинів. Скільки кілограмів мандаринів у 9
таких ящиках?
3)Розв’яжи приклади письмово:
537 + 173 = 600
– 375 =
820 – 324 = 364
– 46 =
845 – 169 =
676 + 185
=
704 – 276 = 640
– 368 =
4)Розв’яжи рівняння:
712 – х = 489
Контрольна робота №7. Варіант 1.
Задача 1.
Двом куркам на день потрібно 80г зерна. Скільки зерна
потрібно одній курці на 5 днів?
Задача 2.
У шкільну їдальню привезли 6 ящиків винограду, по 6кг
у кожному ящику і 2 ящики мандаринів по 5кг. Скільки кг фруктів привезли у
їдальню?
Приклади
(37 + 16) · 0 0 : (29 + 37) 32 · 2 14 · 6
0 : 9 · 7 12 : 6 : 1 27 · 3 13 · 7
Порівняти:
37 · 1 … 38 · 0 45 + 0 … 44 + 1 36 : 9 · 4 … 36 : 4 · 9
Контрольна робота №7. Варіант 2.
Задача 1.
Одній корові на добу потрібно 60г солі. Скільки солі
потрібно двом коровам на 5 днів?
Задача 2.
Для класної бібліотеки 7 дівчаток принесли по 4
книжки, а 8 хлопчиків – по 3 книжки. Скільки всього книжок принесли діти?
Приклади
0 · (17 – 11) (25 + 25) · 1 39 · 2 18 · 4
7 · 7 · 0 (47 – 46) · 1 15 · 6 25 · 3
Порівняти:
24 · 1 … 24 · 0 32 – 2 … 30 +
0 24 : 4 · 6 … 24
: 6 · 4
Контрольна робота №8. Варіант 1.
1.Задача.
З поля зібрали 800кг помідорів. На консервний завод
відправили четверту частину всіх помідорів, а решту – у два магазини порівну.
Скільки кг помідорів отримав кожний магазин?
2.Виконати дії.
90 – 6 · 9 + 28 372 – 286
23 · 3 + 90 : 5
910 – 455
6 · (72 – 68) + 76 518 + 283
3.Розв’язати рівняння.
х · 4 = 94 х : 2 = 28
4.Накреслити квадрат зі стороною 4см. Обчислити його
периметр і записати у дециметрах і сантиметрах.
Контрольна робота №8. Варіант 2.
1.Задача.
За три дні магазин продав 600кг фарби. Першого дня
було продано третю частину всієї фарби, а другого – 180кг. Скільки кг фарби
продав магазин третього дня?
2.Виконати дії.
70 4 · 2 +
38 561 – 397
25 · 3 – 60 : 4 710 – 576
7 · (51 – 46) + 21 412 + 488
3.Розв’язати рівняння.
х : 3 = 27 5 · х = 65
4.Накреслити прямокутник зі сторонами 2см і 7см.
Обчислити його периметр і записати у сантиметрах і дециметрах.
Контрольна робота №9 (річна). Варіант 1.
1.Задача.
У їдальню завезли 81л молока. На сніданок витратили
третину молока, а решту розлили в баки, по 18л у кожний. Скільки потрібно було
баків?
2.Обчисли.
54 : 14 360 : 3 84 – 64 : 4
93 : 31 4 · 130 34 – (14 – 6)
2м – 4дм 1кг – 5г
3.Знайди частку і остачу.
38 : 7 42 : 5
4.Розв’яжи рівняння.
3 · х = 210 640 : х = 8
Контрольна робота №9 (річна). Варіант 2.
1.Задача.
У Сашка 75 марок. На першу сторінку альбому він
наклеїв п’яту частину марок. Решту – розклеїв по 12 марок на сторінку. Скільки
сторінок було використано для решти марок?
2.Обчисли.
64 : 16 480 : 4 72 – 78 : 6
96 : 24 3 · 160 43 – (17 – 8)
3м – 7 дм 1кг – 8г
3.Знайди частку і остачу.
39 : 6 45 : 7
4.Розв’яжи рівняння.
х · 4 =
240 810 : х
= 9
Префікси збільшення та їхні позначення:
- дека —
в 10 разів більше да;
- гекто —
у 100 разів більше г;
- кіло —
в 1000 разів більше к;
- мега —
в 1 000 000 разів більше М.
Префікси зменшення:
- деци —
в 10 разів менше д;
- санти —
у 100 разів менше с;
- мілі —
в 1000 разів менше м;
- мікро —
в 1 000 000 разів менше мк.
Наприклад, декалітр — це величина, що у 10 разів більша,
ніж 1 літр. Оскільки 1 л позначається 1 л, а коротке позначення дека — да,
то отримаємо: 1 дал = 10 л чи 1 л = 0,1 дал.
Інший приклад. Міліметр — це величина, яка у 1000 разів
менша, ніж 1 метр. Оскільки один метр коротко записується 1 м, а мілі
коротко позначається теж м, то виходить, що 1 мм = 0,001 м, а 1 м = 1000 мм.
Одиниці вимірювання довжини
Основною одиницею вимірювання довжини є метр. Метр коротко
позначається м, тобто 1 метр записується 1 м.
- 1 м =
10 дм = 100 см = 1000 мм = 1000 000 мкм.
Останній запис означає, наприклад, що 1 метр дорівнює 1 000
000 мікронів. Звідси випливає, що:
- 1 дм =
10 см = 100 мм = 100 000 мкм;
- 1 см =
10 мм = 10 000 мкм;
- 1 мм =
1000 мкм = 1 000 000 нм = 10 000 000 Å
Ці співвідношення можна записати по-іншому:
- 1 мкм
= 0,000001 м = 0,00001 дм = 0,0001 см = 0,001 мм;
- 1 мм =
0,001 м = 0,01 дм = 0,1 см;
- 1 см =
0,01 м = 0,1 дм;
- 1 дм =
0,1 м.
Довжину значної величини, зазвичай, записують у кілометрах,
короткий запис — 1 км.
- 1 км =
1000 м = 10000 дм = 100 000 см = 1 000 000 мм = 1 000 000 000 мкм,
тобто
- 1 мкм
= 0,000000001 км,
- 1 мм =
0,000001 км,
- 1 см =
0,00001 км,
- 1 дм =
0,0001 км,
- 1 м =
0,001 км.
Дуже маленькі величини вимірюються в ангстремах:
- 1 Å =
0,1 нм = 0,0001 мкм.
Одиниці вимірювання маси
Основною одиницею вимірювання маси є кілограм, коротке
позначення — кг.
- 1 г =
1000 мг чи 1 мг = 0,001 г,
- 1 кг =
1000 г чи 1 г = 0,001 кг,
- 1 кг =
1 000 000 мг чи 1 мг = 0,000001 кг.
Великі за масою величини вимірюють у тоннах (т) і центнерах
(ц):
- 1 т =
10 ц = 1000 кг = 1 000 000 г чи
- 1 ц =
0,1 т, 1 кг = 0,001 т,
- 1 г =
0,000001 т, 1 ц = 100 кг = 100 000 г чи
- 1 кг =
0,01 ц, 1 г = 0,00001 ц.
Одиниці вимірювання площі
Основна одиниця вимірювання площі — квадратний метр:
позначається м².
- 1 м² =
100 дм2 = 10000 см² = 1 000 000 мм²,
- тобто
1 см² = 0,0001 м², 1 дм2 = 0,01 м²,
- 1 см²
= 0,01 дм2, 1 см² = 100 мм²,
- 1 мм²
= 0,01 см², 1 км² = 1 000 000 м²,
- 1 м² =
0,000001 км².
При вимірюванні земельних ділянок використовуються одиниці
вимірювання ар і гектар (позначаються а і га).
1
а = 100 м² = 1 000 000 см², тобто 1 м² = 0,01 а.
1
га = 100 а = 10 000 м²
1
а = 0,01 га
1
м² = 0,0001 га.
Інша
назва ара — сотка. 1 сотка — це 0,01 гектара, тобто 1 ар
РОБОТА 1
1. Запиши короткий запис до задачі. Розв’яжи її.
З 18 м тканини пошили 6 пальт. Скільки метрів тканини потрібно для пошиття 9 таких
пальт?
2. Розв’яжи
приклади.
6 · 5 + 5 · 9 =
4 · 8 – 6 · 3 =
(12 + 18) : 6 =
(43 – 39) · 6 =
60 – 20 : 5 =
24 : 6 : 2 =
2 дм + 3 см =
1 дм – 3 см =
3.Розв’яжи
рівняння.
х : 2 = 8
2 · х = 8
4.Побудуй прямокутник зі сторонами 9 см і 2
см. Знайди периметр прямокутника.
5. Задача на кмітливість.
У сім’ї три брата. У кожного брата є сестра. Скільки дітей у
сім’ї?
РОБОТА 2
1. Запиши
короткий запис до задачі. Розв’яжи її.
Маса 6 ящиків з виноградом 48 кг. Яка маса 5 таких
ящиків?
2.
Розв’яжи приклади.
6 · 4 + 5 · 7 =
5 · 8 - 6 ·4 =
(18 + 24) : 6 =
(34 – 29) * 6 =
80 – 30 : 5 =
36 : 6 : 3 =
2 дм + 5 см =
1 дм – 4 см =
3.Розв’яжи
рівняння.
х · 3 = 9
х : 3 = 9
4.Побудуй прямокутник зі сторонами 4 см і 3
см. Знайди периметр прямокутника.
5. Задача
на кмітливість.
У сім’ї 4 дітей. Братів стільки,
скільки й сестер. Скільки братів?кільки сестер?
Самостійна робота
(Тема "Усне множення і ділення в межах 1000")
1 варіант
1 варіант
Початковий рівень
1. Якщо один множник 9 , а другий -
1, то добуток дорівнює …
2. Якщо число 600
зменшити в 100 разів, то
одержимо …
3. ( 7+1) : (47 – 39) =
Середній рівень
4. 23 · 4 =
5. 300 – 20:10 =
6. У якому рівнянні х = 10?
а) 60 : х = 10; б) х ·20 = 200
; в) 50 · х = 50
Достатній рівень
7. Порівняй вирази (< , =, >)
0: 5 5 – 0 (6+
4) 10 : 1
8. Знайди значення виразу 10 · а + 100 · а,
якщо а = 7.
9. Записати вираз і обчислити його
значення.
Ділене – 900, дільник – добуток чисел 16 і 6.
Високий рівень
10. Розв’яжи задачу.
У
магазині привезли 7 мішків борошна, по 50 кг у кожному, і 6 мішків гречки, по
60 кг у кожному. Чого було більше і на скільки кілограмів?
11. Розв’яжи задачу.
Робітник виготовляє 5 деталей за 2 год 30
хв. Скільки хвилин він затрачає на кожну деталь?
Самостійна робота
(Тема "Усне множення і ділення в межах 1000")
2 варіант
2 варіант
Початковий рівень
1. Якщо один множник 1 , а другий – 5, то
добуток дорівнює …
2. Якщо 400 зменшити в 10 разів, то
одержимо …
3. ( 8 + 1) : ( 87 – 78) =
Середній рівень
4. 17 · 4 =
5. 800 – 30 : 10 =
6. У якому рівнянні х = 0?
а) х: 20 = 1; б) 10 · х = 10 ;
в) 8 · х = 0.
Достатній рівень
7. Порівняй вирази (< , =, >)
0: 7 7 – 0 (3+
7) 10 : 1
8. Знайди значення виразу ( 50 – а) + а :
5, якщо а = 0.
9. Записати вираз і обчислити його
значення.
Перший множник виражений часткою
чисел 640 і 80, другий множник – 120.
Високий рівень
10. Розв’яжи задачу.
Один робітник
обробляє 560 деталей за 8 годин, а другий ту саму кількість –
за 7 годин. На скільки більше деталей обробляє другий робітник
за одну годину?
11. Розв’яжи задачу.
Екскаватор вирив 5 однакових траншей за 4 год 10 хв.
Скільки хвилин затрачав екскаватор на кожну траншею?
ТЕСТ 16. Контрольний (до с. 92-114)
ТЕСТ 16. Контрольний (до с. 92-114)
1.
170 • 3 = □
2.
48 : 7 = □
3.
12 • 5 : 2 = □
4.
4•15 : 3 = □
5.
Розв’язком
рівняння х : 4 = 40 • 3 є …
6.
Фермер надоїв 350 л молока від корів, від овець - на 260 л менше, а від
кіз — на 360 л менше, ніж від овець
і корів разом. Скільки літрів
молока надоїв фермер від кіз?
7. На скільки добуток чисел 152 і 3 більший від суми
чисел 187 і 175?
8. Встав таке число, щоб нерівність стала істинною.
□ •250 > 750
1.
250•3 = □
2.
63 : 8 = □
3.
6 • 15 : 3 = □
4.
25• 4:2 =□
|
|||||
5.
Розв’язком
рівняння
(27 : 3)• х = 90 є …
(27 : 3)• х = 90 є …
6. Овочевий магазин продав 280 кг огірків, помідорів —
на 140 кг більше, а капусти — у 7 разів менше, ніж помідорів і огірків разом.
Скільки кілограмів капусти продав магазин?
7. У скільки разів добуток чисел 125 і 4 більший, ніж частка
чисел 25 і 5?
8.
Встав таке
число, щоб нерівність стала істинною.
400 :□ < 100
2.Вирази
2.Вирази
1
варіант
1.Задача.
Школярі посадили 3 ряди яблунь по 15 штук у кожному ряду і 10 рядів слив по
16 штук у кожному ряду. Скільки всього
дерев посадили?
2.Вирази
85-60:5 + 35=
600:3 + 120∙6=
57-57:3 + 24=
16∙4-4∙12=
(28 + 36): 4 + 26 -19= 320∙2-400=
Самостійна робота
2
варіант
1.Задача.
У Дмитрика в альбомі 5 сторінок по 50 марок на кожній сторінці і 11 сторінок
по 8 марок на кожній сторінці. Скільки всього марок у Дмитрика ?
2.Вирази
(90- 18): 8 + 27= (68 +2): 7 - 21+33=
17∙3 + 2 ∙15= (56 + 32): 8 + 900 : 9=
60 -60:4=
60 : (3 + 2) ∙6=
Немає коментарів:
Дописати коментар